dinsdag 3 januari 2012

verkoudheid

ja mensen het is weer zover,
veel mensen zijn weer aan het snotteren en dat betekend dat we weer verkouden worden.
op dit moment ben ik vreselijk verkouden, je wilt gewoon niet zien hoe vreselijk ik eruit zie.
maarja morgen moet ik toch ook gewoon weer werken en je moet toch dingen doen.
ik heb hier een paar tips voor als je flink verkouden/griep bent hebt.

- drink voldoende water. probeer geen dranken zoals cola of chocomelk te drinken want dat zorgt juist voor nog veel meer slijm. zuivelproducten zorgen zoiezo voor meer slijm dus je kan beter ook geen vla of iets eten.
- smeer je lippen goed in. ik merk dat de mijne namelijk al op het punt van scheuren staan omdat ik te lang heb gewacht met smeren.
- probeer goed en gezond te eten. ookal ben je misschien misselijk probeer toch altijd iets te eten.
- heb genoeg zakdoeken bij de hand, want geloof me die zal je hard nodig hebben. eet bijv iets wat lichtverteerbaar is.
- smeer een dikke zwachte creme rond je neus als je erg veel je neus snuit. ik gebruik bijv. nivea creme die prikt namelijk niet maar me neus is zo schaal door steeds me neus te snuiten.
- neem voldoende rust ga iets eerder je bed in of als het kan ga tussendoor even liggen. als je geen rust neemt duurt het alleen maar langer voor het over is.
- warme dranken (zoals thee) of soep verminderen de keelpijn en door de warmte komt het slijm los.

ik hoop dat jullie er iets aan hebben, hebben jullie nog tips laat me die dan vooral weten.
groetjes Laura.

2 opmerkingen: